Jeseň s Popradskou kávou - recenzia

(príspevok obsahuje reklamný link)

Kávu pijem odkedy si pamätám.
Neviem si predstaviť ráno bez šálky kávy v mojej ruke.
Zbožňujem jej chuť, vôňu a fakt, že predlžuje život!
Sprevádza ma na každom kroku, nepýta sa hlúpe otázky, všetko chápe.. verná a nepostrádateľná - moja najlepšia kamarátka.



Nedokážem vypiť akúkoľvek kávu. Dokonca si myslím, že jej príprava a pitie by malo byť určitým rituálom. Veď aj kráľovná Alžbeta II. pitie kávy opisuje ako moment, keď si človek vážne myslí, že je nesmrteľný. 



Po skúsenostiach s pákovým kávovarom a french pressmi som tento rok manželovi kúpila kávovar Chemex. Každá z testovaných káv bola pripravovaná rovnakým spôsobom. Či už čierna, s mliekom alebo ľadová... Príprava v kávovare Chemex nechá vyniknúť arómu a naladí chuťové poháre naplno. Práve preto je vhodné používať vždy čerstvo mletú kávu.


Nanešťastie si denne môžem dopriať maximálne tri šálky. Veľké množstvo kofeínu má na mňa nie vždy dobrý účinok. Preto som bola rada, že zloženie kávy obsahovalo tak Arabicu ako aj Robustu.




Arabica je vo všeobecnosti považovaná za náročnejšiu na dopestovanie a tým aj vzácnejšiu a drahšiu. Obsahujem menej kofeínu a komplexnejšiu paletu chutí. Robusta je menej náročná na pestovanie, odolnejšia a o niečo lacnejšia. Stále je však žiadaná preto, že káva z nej je krémovejšia a obsahuje viac kofeínu.

Všetky tri druhy kávy sú zabalené v 500 - gramových a 250 - gramových obaloch. Každý  obal mal tzv. "jednocestný ventil", ktorým sa prebytočný vzduch dostáva von, ale nie dnu. Vďaka tomu káva vydrží dlhšie čerstvá. S výnimkou kávy Extra špeciál majú obaly spevnené okraje a tým sa ľahšie uzatvárali. 


V prípade, že si kupujete zrnkovú kávu, je veľmi ľahké pohľadom rozlíšiť dobrú kávu od zlej. V prípade Popradských káv som nespozorovala závažné voľným okom viditeľné chyby ako prítomnosť kamienkov či drevo, nezrelé alebo prepražené zrná. Snáď v káve Extra špeciál boli miestami polámané časti kávových zŕn (1 - 2 kúsky v hrsti kávových zŕn), čo mi nepríde vôbec veľa.

A v čom sa teda jednotlivé druhy líšia? Poďme sa na to pozrieť...

CREMA ESPRESSO (zlaté balenie)
Ide o 100%nú Arabicu, najjemnejšej chuti. Obsahuje menšie a svetlejšie pražené zrná. Môžem potvrdiť, že najlepšie chutí čierna ♥ Je to práve kvôli jemným tónom ovocia a vyváženej chuti s lahodnou penou vo vašej šálke kávy.


CLASSICO ESPRESSO (modré balenie)
Zmes Arabiky a Robusty výraznej arómy. Spolu totiž tvoria vyváženejšiu a komplexnejšiu chuť. Kávové zrná sú tmavšie pražené ako Crema Espresso. Ako som už spomínala, Robusta obsahuje väčšie množstvo kofeínu a možno aj preto mi táto káva chutila najviac s mliekom - či už cappuccino alebo ľadová káva.



EXTRA ŠPECIÁL (tradičné červené balenie)
Jedná sa opäť o 100%nú Arabicu, ktorá sa na Slovensku vyrába už vyše 60 rokov. Aj preto mi vonia ako detstvo ♥ Kávové zrná sú o niečo väčšie ako v Crema Espresso, nedosahujú však veľkosť zŕn Robusty, ktorá je súčasťou Classico Espresso. Sú stredne pražené. Káva z nej je vhodná tak na prípravu čiernej kávy ako aj caffé latté.



Chuť každej kávy značky Popradská je výsledkom rozmanitosti kávových zŕn, oblasti pestovania, ošetrenia a procesov praženia a v neposlednom rade aj mletia kávy. Musíte mať veľkú znalosť z tejto oblasti, aby ste vytvorili tak jedinečné druhy káv a za to si Popradskú kávu veľmi cením. Každá mi totiž chutila na jednotku.

xoxo, Alexandra


2 komentáre

  1. Kavu mam take rada, tedy ja piju jen capuccino nebo latte, vzdy me cerna lakala vzhledem a vuni, ale cistou cernou kavu zatim nepiju. Hezky vecer. M:.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Alexandra, Ty si ale znalec. Ja kávu milujem vždy a za každých okolností. Vďaka Bohu si ju môžem dopriať kedykoľvek. Keď mám chuť, tak kľudne aj o desiatej večer a môžem ísť o chvíľu spať. Ale veru takýto znalec a takýto prehľad nemám. Pekný deň. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...